fbpx

Mimarlık

Mimarlık

Mimarlık programı, yaratıcılık, tasarım, görsel ve dijital iletişim, proje geliştirme ve yönetim ile yasal çerçevelerde yetkinlikleri geliştirmek için geliştirilmiştir. Mimarlık programı, öğrencilerin çevresel sorumluluk odaklı bir şekilde sanatsal duyarlılık ve yaratıcılığın teşvik edilmesini deneyimlemelerini vurgulamaktadır. Program, yerel ve uluslararası düzeyde varlıklar için bir mimari projeyi başarıyla tasarlamak, planlamak ve çizmek için gerekli bilgi ve becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Program, önde gelen bilgisayar destekli tasarım programları (CAD) hakkında endüstri standardı bilgi sağlayan küresel bağlamda çeşitli tasarım kavramları, tasarım ilkeleri, çizim, sunum yöntemleri ve tekniklerinin kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını sağlar. Mezunlarımız, mimarlık alanındaki güncel çevresel meseleleri ve tasarımları eleştirel bir şekilde düşünebileceklerdir.

Mimarlık Lisans programındaki temel amacı, Mimarlık alanında yüksek derecede eğitimli, yaratıcı, çevreye duyarlı profesyoneller hazırlamaktır. Programın yeterlilik hedefleri öğrencilerin kişisel gelişimini desteklemek, öğrencilerin yerel ve uluslararası istihdam edilebilirliğine katkıda bulunacak Mimarlık alanındaki pratik ve araştırma faaliyetlerine dahil etmektir. Öğrenciler Mimarlık programında, yaratıcı tasarım, mimari anlatım ve sunum, 3B modelleme, Bilgisayar destekli tasarım, mimari proje yönetimi konularında çalışmalar yapıp bu çalışmalarla ilgili uluslararası endüstri standartları çerçevesinde deneyim kazanacabileceklerdir. Bu Program, öğrencileri uygun vatandaşlık için hazırlayacak ve uygun sosyal, kültürel ve davranışsal beceriler oluşturacaktır. Mimarlık bölümündeki lisans programlarını tamamlayan öğrenciler;

1. Bilgi okuryazarlığına dayanan uygulamalı araştırmalar sonucunda toplanan fikir ve bilgileri analiz ederek, değerlendirerek ve sentezleyerek, kendi kendini yansıtıcı bir kavramsallaştırma ve tasarım düşüncesi sürecinde eleştirel düşünmeyi gösterin.
2. Mimari tasarım sürecini çok çeşitli paydaşlara yansıtmak ve açıklamak için çok çeşitli geleneksel ve dijital medya kullanarak karmaşık iki ve üç boyutlu grafik sunum tekniklerini uygulayın.
3. Tasarım karar verme sürecini uygun teknik dokümantasyon yoluyla müşteri merkezli, sürdürülebilir, estetik, uygun maliyetli ve sosyal olarak sorumlu bir şekilde uygulayabilme bilgisi ve kabiliyeti.
4. Farklı ölçeklerde ve karmaşıklık seviyelerinde sağlam tasarım kararları verirken yaşam güvenliği, erişilebilirlik ve sürdürülebilirlik konularının kapsamlı bir uygulamasını göstermek için şematik tasarım sırasında geniş bir teknik beceri ve profesyonel mimari bilgi yelpazesi ekleyin.
5. Çevre yönetiminde temel alan uygun yapı malzemeleri, yapı sistemleri ve yapı uygulamalarını kullanarak ve çeşitli sistem ölçeklerinde ve karmaşıklık seviyelerinde sağlam araştırma ve tasarım kararlarına dayanarak geniş kapsamlı değişkenleri entegre tasarım çözümünde sentezleme yeteneğini göstermek .
6. Yapılı ve doğal ortamlardaki sorunlara çözüm üretme, geliştirme ve uygulama sürecinde, farklı biçimlerden ve mesleki uygulamanın boyutlarıyla ilişkili etik, yasal, finansal ve mesleki uygulamalardan faydalanma sürecinde paydaş ekiplerinin işbirliği içinde nasıl yönlendirileceğini anlamak. sosyal sorumluluklar.
7. Yapısal sistemlerde kuvvet çözünürlüğü, binalarda ısıl ısı kazanımı ve kaybı, malzeme miktarı tahminleri, bütçe yönetimi ve yaşam döngüsü maliyet analizi ile ilgili problemleri araştırmak için matematik, fizik, mantık yürütme becerileri olarak uygulayın. 8
. Açık ve kesin sorular yükselterek, bilgileri netleştirmek ve açıklamak için soyut fikirler kullanarak ve farklı bakış açıları dikkate alarak, iyi düşünülmüş sonuçlara ulaşmak ve ilgili tasarım kriterleri, bina standartları ve programa karşı seçenekleri değerlendirmek için uygulamalı araştırma yoluyla bilgi okuryazarlığını gösterin. Gereksinimler.
9. Soyut ilişkiler kurmak ve çoklu teorik, sosyal, politik, ekonomik, kültürel ve çevresel bağlamların incelenmesine ve analizine dayanan fikirlerin etkisini anlamak. Öğrenciler ayrıca yazma, araştırma, konuşma, çizim ve modelleme gibi mimari fikirleri düşünmek ve iletmek için çeşitli beceriler kullanabilmelidirler.

Bir mimar olarak, mevcut binalarda yeni binalar veya uzantılar veya değişiklikler tasarlayacak ve eski mülklerin restorasyonu ve korunması konusunda tavsiyede bulunacaksınız. Bireysel binalar veya büyük iyileştirme şemaları üzerinde çalışabilir ve sorumluluğunuz çevredeki peyzaj ve mekanların tasarımına kadar uzanabilir. Müşteriler ve kullanıcılar ile yakın çalışarak, yansıtılan tasarımların gereklilikleri karşıladığından ve işlevsel, güvenli ve ekonomik olduğundan emin olursunuz. Genellikle bir projeyi baştan sona kontrol edersiniz ve sörveyörler ve mühendisler de dahil olmak üzere birçok inşaat uzmanıyla çalışırsınız.

Derecenizle doğrudan ilişkili Mimari İşler şunları içerir:

• Mimar
• Mimari teknoloji uzmanı
• CAD teknisyeni
• Yangın riski değerlendirmesi
• İç mekan ve mekansal tasarımcı
• Kentsel tasarımcı
Derecenizin faydalı olacağı Mimari İşler şunları içerir:

• Bina sorumlusu
• Ticari / konut araştırmacısı
•İnşaat yöneticisi
• Emlak müdürü
• Yüksek öğretim görevlisi
• Tarihi bina müfettişi / koruma görevlisi
•Peyzaj mimarı
• Planlama ve geliştirme uzmanı
• Prodüksiyon tasarımcısı, tiyatro / televizyon / film
•Yapı mühendisi
• Şehir planlamacısı
• VFX sanatçısı

I. SEMESTER II. SEMESTER
COURSE CODE COURSE NAME T A C ECTS COURSE CODE COURSE NAME T A C ECTS
ARCH 101 Temel Tasarım I 4 4 6 6 ARCH 102 Temel Tasarım II 4 4 6 6
ARCH 103 Grafik Com I 2 2 3 3 ARCH 104 Graphic Com II 2 2 3 3
ARCH 105 Serbest çizim 2 2 3 3 ARCH 106 İnşaata Giriş 2 2 3 3
ITEC 103 Mimarlık için BT 1 2 3 3 MAT 107 Tasarımcılar İçin Matematik 3 0 3 3
ENGL 101 Akademik İngilizce I 3 0 3 3 ENGL 102 Akademik İngilizce II 3 0 3 3
TOTAL CREDIT 12 10 18 18 TOTAL CREDIT 14 8 18 18
III. SEMESTER IV. SEMESTER
COURSE CODE COURSE NAME T A C ECTS COURSE CODE COURSE NAME T A C ECTS
ARCH 201 Mimari Tasarım Stüdyosu I 4 4 6 6 ARCH 202 Mimari Tasarım Stüdyosu II 4 4 6 6
ARCH 211 Bina Yapım ve Malzemeleri I 2 2 3 3 ARCH 212 Bina Yapım ve Malzemeleri II 2 2 3 3
ARCH 213 Mimaride Ekolojik Konular 2 2 3 3 ARCH 214 Mimarlıkta Enerji ve Çevre Sorunları 2 2 3 3
ARCH 215 Yapı Sistemlerinin Tektoniğine Giriş 3 0 3 3 ARCH 216 Yapısal Davranış I 3 0 3 3
ARCH 217 Bilgisayar Destekli Tasarım I 2 2 3 3 ARCH 218 Bilgisayar Destekli Tasarım II 2 2 3 3
ARCH 225 Mimarlık Tarihi ve Kuramları 3 3 3 3 ARCH 225 Mimarlık Tarihi ve Kuramları II 3 3 3 3
TOTAL CREDIT 16 10 18 21 TOTAL CREDIT 16 8 21 21
V. SEMESTER VI. SEMESTER
COURSE CODE COURSE NAME T A C ECTS COURSE CODE COURSE NAME T A C ECTS
ARCH 301 Mimari Tasarımı III 4 4 6 6 ARCH 302 Mimari Tasarımı IV 4 4 6 6
ARCH 303 Koruma ve Restorasyon 3 0 3 3 ARCH 304 Mimarlık ve Tasarım Kuramları 2 2 3 3
ARCH 305 Forma Dayanıklı Yapıların Tektoniği 3 0 3 3 ARCH 306 Bina ve Çevre Sistemleri 3 0 3 3
ARCH 307 Bina Yapımı ve Malzemesi III 1 2 3 3 ARCT 308 Kentsel Tasarım Süreci 3 0 3 3
ARCH 309 Kentsel Tasarım Teorisi 3 0 3 3 ARCH 310 Mimarlıkta Dijital İletişim 1 2 3 3
TOTAL CREDIT 12 10 18 18 TOTAL CREDIT 14 8 18 18
VII. SEMESTER VIII. SEMESTER
COURSE CODE COURSE NAME T A C ECTS COURSE CODE COURSE NAME T A C ECTS
ARCH 401 Mimari Tasarımı V 4 4 6 6 ARCH 402 Mezuniyet projesi 4 4 6 6
ARCH 403 Mimarlıkta Ekonomik ve Yönetsel Konular 3 0 3 3 ARCH 404 Yaz Stajı II 2 2 3 3
ARCH 405 Yaz Stajı 2 2 3 3 ARCH XXX Fakülte Seçmeli III 2 0 2 3
ARCH XXX Fakülte Seçmeli I 3 0 3 3 ARCH XXX Fakülte Seçmeli IV 3 0 3 3
ARCH XXX Fakülte Seçmeli II 3 0 3 3 UNIV XXX Üniversite Seçmeli I 2 0 2 3
TOTAL CREDIT 12 10 18 18 TOTAL CREDIT 14 8 18 18

ARCH 101 Temel Tasarım I
Tasarımın temel ilkeleri, 2 ve 3 boyutlu alıştırmalarla görsel bir kelime hazinesi oluşturma, tasarım öğeleri ve özellikleri, tasarım ilkeleri, öğrencilerin zihinsel ve el becerilerini geliştirmeye yönelik sorunlar, yaratıcılığa vurgu ve eleştirel düşünme.
ARCH 103 Grafik İletişim I
Grafik iletişimin temel araçları, ortografik, aksonometrik ve perspektif çizim ilkeleri, farklı grafik sunum yöntemlerine giriş.
ARCH 105 Serbest Çizim ve Sunum Teknikleri
Serbest çizim ve sunum Teknikleri, öğrencilerin eskiz, tasarım, renk teorisi, konsept görselleştirme, perspektif çizim ve temel render tekniklerini keşfetmelerini sağlayacaktır. Öğrenciler, tasarımlarının akademik / profesyonel ortamda iletişimine yardımcı olacak sözlü ve yazma becerileri ile birlikte Mimari sunum tekniklerine maruz kalacaklardır.
ITEC 103 Mimarlık için BT
Bu ders, temel seçim araçlarında beceriler geliştirmeyi ve bir görüntünün bölümlerini ayırıp düzenlemeyi sağlayan en son teknolojiyi geliştirmeyi amaçlar. Katmanları sıralama, konumlandırma, ölçeklendirme, döndürme ve ayarlamalar yaparak değiştirin. Gelişmiş seçim ve katmanlama tekniklerini gösteren bileşik görüntüler oluşturun. Görüntüleri Web için hazırlayın ve çıktıları uygun boyut ve çözünürlükte yazdırın.
ENGL 101 Akademik İngilizce I
ENGL 101 birinci dönem birinci sınıf akademik İngilizce kursu. Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesinde belirtildiği gibi, öğrencilerin İngilizce seviyelerini B1 + seviyesine yükseltmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Elbette eleştirel düşünmeyi dil becerileri ile birleştirir ve IQ Online gibi öğrenme teknolojilerini içerir. Dersin amacı, öğrencilerin akademik söylem, dil yapıları ve lexis hakkındaki bilgi ve farkındalıklarını pekiştirmektir. Ana odak noktası akademik ortamlarda üretken (yazma ve konuşma) ve alıcı (okuma) becerilerinin geliştirilmesi olacaktır.
ARCH 102 Temel Tasarım II
Bu ders tasarım sürecine, üç boyutlu formda alıştırmalara, mekan, işlev, malzeme, yapı, bağlamın rolü, insan boyutu ve ölçeğine, soyut problemlerden somut olana geçişe önem vermektedir.
ARCH 104 Grafik İletişim II
İleri grafik iletişim teknikleri, gelişmiş 3 boyutlu çizim teknikleri, farklı tasarım dallarında çizim kuralları, çeşitli çizim ortamlarında sunum teknikleri.
ARCH 106 İnşaata Giriş
Tasarım düşüncesinin uygun yapı ve teknolojiyle bütünleştirilmesi; tasarım teknolojisi tarihi, yapısal mantık, biçim, yapı ve malzeme, tasarım teknolojisinin sürdürülebilir ve yenilikçi yönleri.
MAT 107 Math, Tasarımcılar İçin
Bu dersin amacı, sayısal, hesaplamalı ve kestirim tekniklerini uygulayabilmek için öğrencileri matematiksel ve analitik becerilerle donatmaktır. Cebirsel denklem ve eşitsizlikleri çözebilir. Fonksiyonları, etki alanını ve aralığının yanı sıra grafiksel özelliklerini de belirleyin. Geometrik şekil ve katıları ayırt edebilme ve ölçebilme. Çizim ve tasarımda geometrik ve trigonometrik analojiyi gösterir.
ENGL 102 Akademik İngilizce II
ENGL102 ikinci dönem birinci sınıf akademik İngilizce kursu. Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesinde (CEFR) belirtildiği gibi, öğrencilerin İngilizce seviyelerini B2 seviyesine yükseltmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Elbette eleştirel düşünmeyi dil becerileri ile birleştirir ve IQ Online gibi öğrenme teknolojilerini içerir. Dersin amacı, öğrencilerin akademik söylem, dil yapıları ve lexis hakkındaki bilgi ve farkındalıklarını pekiştirmektir. Ana odak noktası akademik ortamlarda üretken (yazma ve konuşma) ve alıcı (okuma) becerilerinin geliştirilmesi olacaktır.
ARCH 201 Mimari Tasarım Stüdyosu I
Sınırlı karmaşıklıkta projeler yoluyla form, işlev ve mekan ilişkilerini anlamak için tasarlanmış bir stüdyo kursu. Asgari yapısal girdi, öğrencilerin yaratıcılığını sınırlamamaktadır. Site, literatür taraması, fonksiyonel diyagramlar ve program kavramları, insan ve sosyal faktörlerin ergonomisini içeren genel mimari tasarım sürecine vurgu.
ARCH 211 Yapı İnşaatı ve Malzemeleri I
Her türlü duvarcılığa (tuğla, taş, kereste; bağ kirişsiz veya kirişsiz) ve bazı temel iskelet yapı tiplerine sahip yapıların tektoniği ve yapı özellikleri. Bu yapıların olası tüm inşaat yöntemleri; duvar dolgusu olasılıkları ve yapım yöntemleri; bu sistemlerle kullanılan olası kaplama sistemlerinin yapımı; bu tip binalarda kullanılan bazı kaplama örnekleri.
ARCH 213 Mimarlıkta Ekolojik Konular
Çekirdek ders, mimarlık öğrencilerine sosyal, kültürel ve doğal çevremizi şekillendiren doğal süreçlerin duyarlılığını ve anlayışını sağlamak amacıyla çevreye duyarlı mimari eğitimine giden yolu açmada önemli bir bileşen olacağına söz veriyor.
ARCH 215 Yapısal Sistemler Tektoniğine Giriş
Yapıların mimari anlamlarının araştırılması ile ilgili bir kavramın keşfedilmesini amaçlayan bir kurs. Mimarlıkta tektonik kavramı ile ilgili yapısal sistemlerin temel terminoloji ve sınıflandırma çalışmaları. Her sistem için başarılı bir vaka çalışması ile tüm forma dayanıklı yapıların, eğilme ve duvar yapılarının tektoniği.
ARCH 217 Bilgisayar Destekli Tasarım I
Öğrencilere CAD ilkelerini, kurulduğu kuram ve yöntemleri ve uygulamadaki temel uygulamalarını tanıtan bir ders – tasarım çözümlerinin üretilmesi, değerlendirilmesi, modellenmesi, hazırlanması ve gösterilmesi.
ARCH 225 Mimarlık Tarihi ve Kuramları
İlk olarak, dünya mimarlık ve sanat tarihi üzerine yapılan anket kurslarında, tarih öncesi dönemlerden Orta Çağ döneminin sonlarına kadar uzanan, Mimarlık öğrencileri için özel olarak tasarlanmış bir dönemi kapsayan dersler. Tarihsel olduğu kadar teorik bakış açısına da odaklanın.
ARCH 202 Mimari Tasarım Stüdyosu II
Oldukça karmaşık fonksiyonların projeleriyle form, fonksiyon ve mekan ilişkilerini anlamak için tasarlanmış bir stüdyo kursu: Yapılı ortamda basit yapılı en az iki katlı binalar.
ARCH 212 Yapı İnşaatı ve Malzemeleri II
Bu dersin amacı, öğrencilere geniş açıklıklı çatı yapıları (katlanmış plaka, boşluk çerçevesi, membranlar, kubbe, kafes sistemleri vb.), Merdivenler, pencereler, kapılar için kendi detaylarını bilmesi gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Özel bitirme detayları ile her türlü olası inşaat yöntemi işlenecektir.
ARCH 214 Mimarlıkta Enerji ve Çevre Sorunları
Mimari tasarımı etkileyen çevresel faktörleri incelemek için bir kurs. İklim problemleri, aydınlatma ve akustik ile ilgili enerji problemleri ve kullanıcı konforu. İklim öğeleri, mimari amaçlı iklimlerin sınıflandırılması, insan vücudunun ısıl işlemi, ısıl konfor indeksleri, binaların ısıl işlemi. Binalarda çeşitli iklim kontrol yöntemleri: termal, güneş, yoğuşma, kablosuz kontrol ve doğal havalandırma.
ARCH 216 Eğilme Yapılarının Tektoniği
Başarılı vaka çalışmaları ile yapısal davranış, biçim, yapım yöntemleri ve eğilme yapılar için tektonik arasındaki ilişkiyi kapsayan bir ders. Mimarideki desteklerin ve eklemlerin tarihçesi, üç denge denklemi, gerilmiş biçimler ve modellerin yardımı ile gerilme tipleri ve iç kuvvetler.
ARCH 218 Bilgisayar Destekli Tasarım II
CAD’deki öğrencilerin kapasitelerini, kurulduğu kuram ve yöntemleri ve uygulamadaki temel uygulamalarını – tasarım çözümlerini daha karmaşık projeler üretmek, değerlendirmek, modellemek, hazırlamak ve sunmak için daha fazla bir kurs.
ARCH 225 Mimarlık Tarihi ve Kuramları II
Anketin ikincisi, üç aşamada tasarlanan mimarlık tarihi ve teorileri üzerinedir.
ARCH 301 Mimari Tasarım Stüdyosu III
Öğrenciye çeşitli kentsel problemleri göz önünde bulundurarak kentsel bağlamda tasarım yapma becerisi kazandırmak için tasarlanmış bir stüdyo dersi. Kentsel ortamda birliğin sağlanmasına özel önem verilerek tasarım konseptine daha büyük ölçekte vurgu yapılması. Mevcut çevre bağlamında tarihi çevre yoluyla duyarlılık esastır. İhtiyaçlar arasında tasarım kalitesi, sosyal faktörler, açık ve yarı açık alanların kalitesi ve hiyerarşisi, şehir mobilyaları ve peyzaj düzenlemeleri, şantiyedeki binaların oryantasyonu ve organizasyonu, kamu-özel arayüzü, araç ve yaya sirkülasyonu, iklimsel düşünceler, uygun yapılar sayılabilir. sistemler ve malzemeler ve düzenlemeler.
ARCH 303 Koruma ve Restorasyon
Mimarlık öğrencilerine temel bilgileri ve mimari ve kültürel miras anlayışını kazandırmayı amaçlayan bir ders. Öğrencilerin pratikte uygulama becerisi kazanmalarına yardımcı olmak için uygun temel koruma, tarihi koruma ve restorasyon kavramlarının sunulması.
ARCH 305 Forma Dayanıklı Yapıların Tektoniği
Başarılı vaka çalışmaları ile yapısal davranış, form, yapım yöntemleri ve form dayanıklı yapılar için tektonik arasındaki ilişkiyi kapsayan bir kurs. İç kuvvetler, form ve tektonik arasındaki ilişki.
ARCH 307 Yapı İnşaatı ve Malzemeleri III
Endüstrileşmiş ve prefabrik bina teknikleri (Tünel kalıp, iskelet, panel, modüler inşaat sistemleri), bina zarfları (yapısal, yapısal olmayan cepheler, malzemelere göre cephelerin sınıflandırılması) ve yapı karakteristiği ics. Bu yapıların olası tüm inşaat yöntemleri ve bu yapı tiplerine ait bazı örnekleri detaylı olarak görebilirsiniz.
ARCH 309 Kentsel Tasarım Kuramı
Genel olarak ve tarihsel bir perspektif içinde, kentsel tasarım konularının temel anlayışı üzerine giriş dersi. Ders, kentsel tasarım teorilerini ve yöntemlerini mimarlıkla bütünleşmiş bir disiplin olarak tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders anlatımı ve tartışmalar: kentsel mekan kavramı, kentsel mekanın kalitesini belirleyen görsel değişkenler, kentsel tasarımın temel unsuru olarak birlik, geçirgenlik, kentsel tasarımın temel prensipleri olarak çeşitlilik ve okunaklılık, kamusal alanın kalitesini belirleme. Ders, öğrencilere kentsel tasarım teorisine giriş niteliğinde ve kapsamlı bir genel bakış ve görsel, algısal ve çevresel boyutlarını kapsayan önde gelen kentsel tasarım teorisyenlerinin çalışmalarını sunar.
ARCH 302 Kemer Tasarımı IV
Öğrencilere, fonksiyonel organizasyonlarda yüksek karmaşıklığa sahip yerleşik alanlarda çok katlı ve çok amaçlı bina kompleksi tasarlamak için gerekli becerileri kazandırmak için tasarlanmış bir stüdyo kursu; metropol ölçekli kentsel bağlamda uygun yapısal ve çevresel kontrol sistemlerinin, malzemelerin, inşaat kurallarının ve düzenlemelerin entegrasyonu. Karma kullanımlı bir kompleks tasarlamanın vurgusu, temaların dikkate alınmasında önemlidir; tekrarlama, üreme, değişim
ARCH 304 Mimarlık ve Tasarım Kuramları
Tarihte üçüncü bir araştırma kursu, kronolojik bir yaklaşım nedeniyle önceki iki derste ele alınmayan mimarlık tarihinin çeşitli yönleriyle ilgileniyor. Bireysel öğretmenlerin seçimine bağlı olarak, konular tipolojik yaklaşımlar, mimaride sembolizm gibi atipik bir çalışma vb. İle kaplıdır. Mimarlığın teorik yönlerine vurgu: ideolojiler, sanat ve mimarlık felsefesi, çağdaş teoriler, kavramlar ve sonraki dönemlerin uygulamaları modernizm.
ARCH 306 Mimarlıkta Yapı ve Çevre Sistemleri
Binalardaki her türlü sıhhi ve çevre sistemlerini ve bunların yaklaşık büyüklük tahminlerini incelemeyi amaçlayan bir kurs. Ele alınacak konular: Su temini, sıcak su, sıvı atık, katı atık sistemleri ve sıhhi tesisat; enerji sistemleri (elektrik sistemleri, telefon kanalları, gaz-sıvı ve katı yakıtlar), ısıtma, soğutma, havalandırma, iklimlendirme sistemleri, duman ve havalandırma boruları, atık oluklar; mekanik konveyörler-asansörler, yürüyen merdivenler, boru konveyörler -, yangın sistemleri – alarmlar ve yangınla mücadele ekipmanı – yıldırımdan korunma; güvenlik sistemi.
ARCH 308 Kentsel Tasarım Süreci
Ders, yapılı çevrenin karakterini değerlendirme yaklaşımlarını araştırmanın ve sonuç olarak kentsel ortamların genel kalitesini ve sorumluluğunu olumlu yönde etkilemeyi amaçlayan pratik teklifleri ileri sürmenin bir yolu olarak kentsel tasarımın kapsamlı teorik temelini çizer. Bilgi ilk önce bir dizi dersle anlatılır, daha sonra teorinin pratiğe uygulanmasını sağlamak için tasarlanan proje çalışmasının üstlenmesiyle geliştirilir.
ARCH 310 Mimarlıkta Dijital İletişim
Bu dersin amacı, peyzajlı ve uygun bir şekilde tasarlanmış bir bağlamda yerleştirilmiş, üç boyutlu bina (BIM / Revit) modelleri olan konseptten nihai 3D sunum modellerine kadar mümkün olduğunca eksiksiz mimari projeler üretmektir. biçim, yapı, malzeme ve arabalar, insanlar vb. gibi nesneler. Rendering, malzemelerin, ışıkların, arka planın ve diğer efektlerin kullanımının, Photoshop ve / veya 3DS Max gibi BIM modelleyicileri dışındaki diğer yazılımların yardımıyla ikna edici kullanımını içerir. uygun.
ARCH 401 Kemer Tasarımı V
Öğrenciye, entegre inşaat ve hizmet sistemlerini göz önünde bulundurarak uzun süreli yapılar tasarlama becerisi kazandırmak için tasarlanmış bir stüdyo kursu. Temel vurgu, uygun yapısal sistemler ile işlev görecek şekilde yüksek karmaşıklığa sahip binaları tasarlamak ve zengin arkitektonik nitelikler oluşturmaktır.
ARCH 403 Mimarlıkta Ekonomik ve Yönetsel Konular
İnşaat yönetimi, mühendislik ekonomisi ilkeleri, maliyet / fayda analizi, kolay analiz, faiz hesaplamaları ve ekonomik karşılaştırma gibi temel kavram ve tanımlardan oluşan bir kurs. İnşaat projelerinin partileri ve aşamaları, şantiye organizasyonu, inşaat sözleşmeleri ve belgeleri. Şartname çeşitleri Proje planlama teknikleri, çubuk grafik, ağ analizi, ok diyagramı.
ARCH 405 Yaz Stajı
Etüt ve Teknik Alan Gezisi: Mimarlık Bölümü öğrencilerinin mezuniyet için mimarlık kredisi dersleri yanında eğitim almaları gerekir. Bu nedenle, Mimarlık Bölümü yılın belirli zamanlarında bağımsız olarak veya diğer bölümlerle birlikte teknik geziler / atölyeler düzenler veya düzenlemelerini onaylar. ARCH 190’ın süresi, seviye tesviyesi ve anket için en az 10 gün ve atölye ve / veya teknik gezi için en fazla 10 gün olmalıdır. Atölye veya teknik gezi de iki kısa sürede yapılabilir (sonbahardaki yarıyıl tatili dahil). Başarılı olmak için öğrencilerin hem tesviyeden hem de anket + çalıştaydan veya teknik geziden geçmeleri gerekir. En az 17 iş günü.
ARCH XXX Fakülte Seçmeli I
ARCH XXX Fakülte Seçmeli II
ARCH 402 Mezuniyet Projesi
Öğrencilerin tasarımlarını bağımsız olarak geliştirmeleri beklenen final stüdyosu dersi. Makrodan mikro skalalara ve bireysel ilgi alanlarına özel vurgu yaparak çalışmaları beklenmektedir. Her öğrenci, mimarlık disiplininin zengin bağlamında pratik yapmak için gerekli mesleki standarda ulaştığı bir performansı bireysel olarak göstermektir.
ARCH 404 Yaz Stajı II
Şantiye: Belli şantiyelerdeki uygulamalar tutarlı belgeleme, fotokopi ve günlük faaliyet raporları ile doğrulanmalı ve raporlanmalıdır. Standart departman eğitim raporu kitapçığı uygun şekilde doldurulmalı ve şantiye (ler) in resmi site yöneticisi tarafından imzalanmalıdır. ARCH 290’ın süresi 25 iş günü olmalıdır.
ARCH XXX Fakülte Seçmeli III
ARCH XXX Fakülte Seçmeli IV
UNIV XXX Üniversite Seçmeli I